Wednesday, May 16, 2012

~ ♥ ~ Doa Seorang Kekasih ~ ♥ ~





~ ♥ ~ Doa Seorang Kekasih ~ ♥ ~

Bismillahirrahmanirrahim...

``Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku,tercipta buatku..
Maka satukanlah hatinya dan hatiku,,
Tetapkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi...

``Ya Allah...
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihi...
Seiringkanlah kami melayari hidup ini ketepian yang sejahterah dan abadi...
Maka jodohkanlah kami...

``Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku....
Bawalah dia jauh dari pandanganku...
Luputkanlah dia dari ingatanku dan peliharalah aku dari kekecewaan...

``Ya Allah,Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan ,menolak bayangannya jauh didada langit...
Hilang bersama senja yang merah...
Agar ku senantiasa tenang,walaupun tanpa bersama dengannya...

``Ya Allah,yang Tercinta...
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu...Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yang terbaik buatku...
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba-Mu ini...

``Ya Allah...
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku,di dunia dan di akhirat...
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang da'if ini,janganlah Engkau biarkan aku sendirian,didunia ini maupun di akhirat....
Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran...

``Maka karuniakanlahaku seorang pasangan yang beriman..
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup,kejalan yang Engkau ridhoi...

Dan karuniakanlah padaku keturunan yang saleh dan sholehah...

``Ya Allah...
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan di akhirat ...
dan peliharahlah kami dari azab api neraka...

Aamiin...Aamiin...Aamiin Ya Rabbal'Allamiin...

No comments:

Post a Comment