Wednesday, May 16, 2012

* *munajat cintaku**









* *MUNAJAT CINTA KU**




Mata ini selalu memandangmu ...tapi tak ku teruskan,
Bimbang akan mencium bau zina,,,
Hati pula tak ingin d kuasai oleh nafsu..
Lalu aku tinggalkan semuanya,,Tak ku zahirkan d depanmu
Cukup hanya ALLAH saja yg tau..

Ku tersenyum padamu bukan berarti ku ingin menggodamu,,
Cukup sekedar ingin mengatakan ku senang dgn kehadiranmu,
Kadang seperti sebuah harapan d hulurkan,
Tapi aku tak terus melompat girang,
Kerana ku tak yakin apakah benar tiap apa yg ia katakan..

Bukan senyum tawa yg kurasakan..
Tapi deraian airmata yg aku titipkan..
Bimbang d hati kian mengembang..
Gusar andai yg ku inginkan tak seperti yg bakal Engkau berikan
Mampukan diri ini menelan segala kekecewaan ??????????
Mungkin ya bila segalanya kerana Allah & berlandaskan iman.

Tiap masa do'a ku lantunkan,
Moga DIA membuka pintu hatimu..
Biarpun aku tak pasti bukan untuk menerimaku..
Kerana cinta_NYA aku mengenalimu..
Kerana kasih_NYA aku mulai mendekatimu..
Kerana agama yg ada padamu aku mulai jatuh hati padamu..
Namun cinta yg d damba hanyalah cinta yg mendatangkan pahala..

Biar hati ini bersatu kerana ingin memiliki Redha_NYA.
Biar hati terpaut kerana berjuang demi agama_NYA.
Biar hati saling mencintai untuk menuju syurga_NYA.
Moga kata hati yg kurasa ini bukanlah cinta yg mengheret pada dosa dan kemurkaan ALLAH..


Biar sama" mengobati kehausan jiwa dgn secangkir air cinta dr syurga..Bukan menjemput air timah dr neraka,,sesungguhnya aku memahamimu..

Bukan mudah meraih cinta yg berbuah pahala..
Biar munajat cinta ini terus bersemadi di hati..

Teringat kata ""Malu kita hanya kepada ALLAH ""jika berbuat sesuatu yg bikin ALLAH murka itu patut lebih dimalukan..

Kata yg ku genggam untuk jadi azimat & penguat semangat dalam menjalani arus kehidupan,,

" Jika aku d sini menanti,,ku harap kau d sana menjaga,
bila aku d sini berdoa ku harap kau d sana setia..

Aku tak berharap d pertemukan dgnmu..
tapi aku meminta d persatukan dlm cinta_NYA..

Aku tak berharap kesempurnaanmu..
kerana ku ingin melengkapimu dgn kekuranganku..

Yang aku impikan hanya kesempurnaan cinta_NYA
kerana hanya begitulah tak akan ada rasa kecewa di akhirnya.."

No comments:

Post a Comment